Αριστοφάνης: "Από τους Αχαρνείς έως τον Πλούτο" - Βάτραχοι
Μια σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ένδεκα επεισοδίων, ένα για κάθε κωμωδία του Αριστοφάνη που μας έχει διασωθεί ολόκληρη, που επιχειρεί να προσεγγίσει το έργο του μεγάλου κωμικού, να φέρει τους μαθητές/θεατές σε επαφή με την αρχαία κωμωδία και να επισημάνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Αριστοφάνης: "Από τους Αχαρνείς έως τον Πλούτο" - Θεσμοφοριάζουσες
Μια σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ένδεκα επεισοδίων, ένα για κάθε κωμωδία του Αριστοφάνη που μας έχει διασωθεί ολόκληρη, που επιχειρεί να προσεγγίσει το έργο του μεγάλου κωμικού, να φέρει τους μαθητές/θεατές σε επαφή με την αρχαία κωμωδία και να επισημάνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Αριστοφάνης: "Από τους Αχαρνείς έως τον Πλούτο" - Πλούτος
Μια σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ένδεκα επεισοδίων, ένα για κάθε κωμωδία του Αριστοφάνη που μας έχει διασωθεί ολόκληρη, που επιχειρεί να προσεγγίσει το έργο του μεγάλου κωμικού, να φέρει τους μαθητές/θεατές σε επαφή με την αρχαία κωμωδία και να επισημάνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Αριστοφάνης: "Από τους Αχαρνείς έως τον Πλούτο" - Ιππείς
Μια σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ένδεκα επεισοδίων, ένα για κάθε κωμωδία του Αριστοφάνη που μας έχει διασωθεί ολόκληρη, που επιχειρεί να προσεγγίσει το έργο του μεγάλου κωμικού, να φέρει τους μαθητές/θεατές σε επαφή με την αρχαία κωμωδία και να επισημάνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Αριστοφάνης: "Από τους Αχαρνείς έως τον Πλούτο" - Ιππείς
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στην αυλή των θαυμάτων
Μια ταινία για τον καταξιωμένο θεατρικό συγγραφέα, με σημείο αναφοράς το έργο του ‘’ Η αυλή των θαυμάτων’’.Ο χώρος, ο χρόνος, τα πρόσωπα και η διαχρονικότητα των χαρακτήρων στα έργα του Καμπανέλλη, ο τρόπος γραφής, τα προσωπικά βιώματα που τον σημάδεψαν αλλά και οι δημιουργοί που του συμπαραστάθηκαν αποτελούν τους άξονες της ταινίας.
Ορέστεια. Η ευθύνη της Κλυταιμνήστρας
Η Κλυταιμνήστρα είναι η κατεξοχήν γυναίκα: μητέρα (του Ορέστη), σύζυγος (του Αγαμέμνονος) και ερωμένη (του Αίγισθου)· σκοτώνει τον Αγαμέμνονα χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς: ο προαιώνιος φόβος του άνδρα απέναντι στη γυναίκα εμφανίζεται στην τριλογία της Ορέστειας σε όλο του το μεγαλείο. Την Κλυταιμνήστρα δεν την απασχολεί ούτε στο ελάχιστο η έννοια του παραπτώματος – θέλει μονάχα να σκοτώσει τον Αγαμέμνονα, τον οποίο μισεί μέσα από τα έγκατα της ψυχής της.
Ελένη του Ευριπίδη
Τρεις φίλοι φτάνουν στη Σπάρτη για να δουν το Μενέλαο. Συναντούν ένα κορίτσι, την Ελένη. Με τη συντροφιά της και την περιήγηση στο χώρο, ανακαλύπτουν τα πρόσωπα της Ελένης της Σπάρτης, όπως αυτά διαγράφονται στον Όμηρο, στο Στησίχορο, στον Ηρόδοτο, στον Αισχύλο, στον Ευριπίδη, στους νεοέλληνες ποιητές. Το απροσδόκητο τέλος της περιήγησης αφήνει ανοιχτό το μύθο της Ελένης για καινούργιες προσεγγίσεις.
Σοφοκλέους Αντιγόνη
Η κύρια ιδέα του έργου είναι η σύγκρουση του φυσικού και του θετού δικαίου, τα οποία πολλές φορές βρίσκουμε να αντιμάχονται. Είναι αλήθεια ότι, κάθε έθνος προσπαθεί ανάλογα με την εσωτερική του ανάπτυξη να εσωκλείει μέσα από ορισμένους κανόνες κάθε τι θεωρεί, με βάση τη συνείδηση του, ως αληθινό και ως δίκαιο. Με αυτό τον τρόπο, προήλθαν οι γραπτοί νόμοι, δηλαδή αυτό που ονομάζουμε θετό δίκαιο. Στο συγκεκριμένο δράμα παρουσιάζεται η σύγκρουση του κατά συνείδηση δικαίου, δηλαδή του φυσικού δικαίου, έναντι του θετού δικαίου. Συνεπώς, στην Αντιγόνη του Σοφοκλή γίνεται εμφανής αυτή η πολιτική χροιά. Έχουμε, δηλαδή, τη σθεναρή αντίσταση της Αντιγόνης απέναντι στον Κρέοντα, που αντικατοπτρίζεται σαν την αντίσταση ενός απλού πολίτη στη πολιτική εξουσία, η οποία υπερβαίνει τις δικαιοδοσίες της και καταβαραθρώνει τα δικαιώματά του.
Βάκχες
Οι Βάκχες είναι μοναδικό δείγμα έργου με αναφορά στα πάθη του Διόνυσου, το παλαιότερο απ’ όλα τα θεατρικά θέματα της ελληνικής γραμματείας. Είναι η πιο επιβλητική απεικόνιση του διονυσιακού πνεύματος σ’ ολόκληρη τη λογοτεχνία! Μια θεατρική ομάδα από φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών δραματοποιούν αποσπάσματα και αναλύουν τα κεντρικά θέματα του έργου.
Λαϊκή Τέχνη: Καραγκιόζης
Από το αρχέγονο θέατρο σκιών των λαών της Ανατολής ως το νεοελληνικό λαϊκό θέατρο σκιών η ιστορική διαδρομή είναι σπαρμένη από εικασίες και θρύλους που διαδίδονται από στόμα σε στόμα και από γενιά σε γενιά. Η ταινία παρακολουθεί την εξέλιξη, παρουσιάζει τους χαρακτήρες του μπερντέ και μας γνωρίζει τους τεχνίτες που σημάδεψαν την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου σκιών.Ιστορία και παράδοση πλέκονται με αποσπάσματα από σύγχρονες παραστάσεις του θεάτρου και οι φιγούρες του Καραγκιόζη παίρνουν ζωή και σχήμα στα χέρια των παιδιών.
Ιφιγένεια η εν Αυλίδι
Μέσα από την πρόβα μιας υποψήφιας ηθοποιού στο μονόλογο της Ιφιγένειας και με τη βοήθεια του Κ. Γεωργουσόπουλου, αναπτύσσεται ο μύθος της Ιφιγένειας και η σημασία της πράξης της θυσίας με αναγωγή στο σήμερα. Η ‘’ανήσυχη’’ σκέψη του ποιητή της αμφισβήτησης, μας δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε πάνω στα μεγάλα ζητήματα που αφορούν στον άνθρωπο και τη σχέση του με τον κόσμο.