Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Παιδεία στα Μέσα: Τηλεόραση, Διαδίκτυο, Κινηματογράφος»
Σκοπός του Δικτύου είναι η καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των μαθητών όλων των βαθμίδων και η προώθηση της Παιδείας στα Μέσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Με τις δράσεις του Δικτύου επιδιώκεται:
- οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την επιρροή των Μέσων (τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος)
- οι μαθητές να αποκτήσουν εργαλεία για την αποκρυπτογράφηση της εικόνας (τηλεοπτικής, διαδικτυακής, κινηματογραφικής) και τον εντοπισμό των κρυφών μηνυμάτων της
- να ενισχυθεί η ενεργητική και θετική χρήση των Μέσων Επικοινωνίας (τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος)
- οι μαθητές να διαμορφώσουν κριτήρια για την επιλογή οπτικοακουστικών προϊόντων
- οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες της υπερβολικής ενασχόλησης με τα Μέσα και να προσεγγίσουν έννοιες όπως ο «εθισμός» στα Μέσα Επικοινωνίας
- οι μαθητές να κατανοήσουν την ιδιαίτερη «γλώσσα» κάθε Μέσου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του
- να γίνει κατανοητός ο ρόλος των ΜΜΕ στη σύγχρονη και πολύπλοκη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα
Δείτε την ιστοσελίδα του Δικτύου εδώ
Υποβολή δηλώσεων συμμετοχής των σχολείων μέχρι τις 11 Οκτωβρίου 2025
Για την πρόσκληση σχολικών μονάδων στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο "Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος" δείτε εδώ
Συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής
- να διαμορφωθεί ένα παιδαγωγικό πλαίσιο καλλιέργειας δεξιοτήτων οπτικοακουστικού αλφαβητισμού,
- να εμπλακούν οι γονείς στις εκπαιδευτικές δράσεις που θα προγραμματιστούν,
- να πληροφορηθούν γονείς και μαθητές τις θετικές και αρνητικές συνέπειες της υπερβολικής ενασχόλησης με τα Μέσα,
Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν στο σχολικό περιβάλλον ή μέσω Διαδικτύου θα διαχέονται οριζόντια στο ωρολόγιο πρόγραμμα εμπλέκοντας όλα τα γνωστικά αντικείμενα και θα βασίζονται στις αρχές της βιωματικής μάθησης. Επίσης οι δράσεις θα καλύπτουν και τις τρεις πτυχές της εκπαιδευτικής διάστασης των Μέσων Επικοινωνίας: προβολή και αξιοποίηση, κριτική χρήση, δημιουργία από τους ίδιους τους μαθητές.
Οι επιμέρους στόχοι του Δικτύου ως προς τους μαθητές είναι:
- η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
- η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες
- η συνεργατική μάθηση
- η καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των μαθητών
- Τηλεόραση
- Διαδίκτυο
- Κινηματογράφος
- Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας,
- Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση,
- Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας & Ενημέρωσης/Προεδρία της Κυβέρνησης,
- Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης,
- Πανεπιστημιακές σχολές που έχουν σχέση με τα ΜΜΕ (δημοσιογραφία, κινηματογράφος, οπτικοακουστική αγωγή),
- Τοπικά και πανελλήνια κινηματογραφικά φεστιβάλ, πολιτιστικοί σύλλογοι, Δήμοι, Περιφέρειες, Ιδρύματα κλπ.
Η Σύνθεση της Συντονιστικής Επιτροπής ορίζεται κάθε σχολικό έτος από τους συντονιστικούς φορείς και αποτελείται από τους προϊσταμένους και στελέχη της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας (Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ.).
Η Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο) συνεπικουρεί το παιδαγωγικό έργο του Δικτύου. Η σύνθεση της Παιδαγωγικής Ομάδας είναι ως κατωτέρω:
Μέλη:
- Δρ Ιωάννης Πούλιος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων, Διεύθυνση Π.Ε. Σερρών
- Δρ Ιωάννης Σαμολαδάς, Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής Διεύθυνσης Π.Ε. Σερρών
- Δρ Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, Δ.Υ.Π.Ε.Α, Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
- Ειρήνη Ανδριοπούλου, Επικοινωνιολόγος, Υπ. Διδάκτορας, Διευθύντρια Creative Hub GR/ Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ
- Δρ Παύλος Βαλσαμίδης, Στέλεχος Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, Δ.Υ.Π.Ε.Α., Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
- Ελένη Μπούντα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Κ.Ο.Μ.Ε.Δ.
-
Εκπαίδευση στα Μέσα: θεωρητικό πλαίσιο.
-
Παρουσίαση του Δικτύου, του εκπαιδευτικού υλικού και των δράσεών του.
-
Η αποκωδικοποίηση της εικόνας: από τη φωτογραφία, στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο και το διαδίκτυο.
-
Διαφορετικοί κώδικες των Μέσων.
-
Η διαφήμιση στα Μέσα: από την απλή διαφήμιση στην τοποθέτηση προϊόντος.
-
Ψηφιακή Ενημέρωση και Αποκωδικοποίηση: κριτική προσέγγιση και αποδόμηση των ψηφιακών ειδήσεων και προϊόντων.
-
Εθισμός στο διαδίκτυο και συνέπειες στην ψυχική υγεία των μαθητών.
-
Προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο.
-
Η ιστορία κάθε Μέσου.
-
Δημιουργώντας οπτικοακουστικά προϊόντα: διαφημίσεις, ενημερωτικές εκπομπές, ταινίες μικρού μήκους.